joi, 16 februarie 2012

Prajitura cu bezea de cocos si cafea




Bezea de cocos :
8 albusuri
300 g zahar
200 g cocos
2 lg faina

Citeste mai mult ... >>>

Crema : 
100 ml cafea fiarta
1 plic budinca de vanilie
150 g zahar
8 galbenusuri
200 g unt

Glazura :
120 g ciocolata
40 g unt
40 ml frisca lichida

Citeste mai mult ... >>>


Mod de preparare :

       Bezea de cocos : mixam albusurile spuma cu un praf de sare, adaugam zaharul , mixand in continuare pana se topeste tot zaharul.


      Adaugam nuca de cocos amestecata cu faina. Omogenizam si punem intr-o tava de copt (d=25x35 cm) unsa cu putin ulei si tapetata cu hartie de copt.


       Cine doreste , pentru un aspect mai frumos al prajiturii, poate imparti compozitia in 2 si coace 2 foi .
       Dam la cuptor pana se rumeneste putin deasupra.


       Crema : facem 100 ml cafea la filtru sau espressor, fara zahar, tare sau mai slaba.
       Cafeaua o amestecam cu praful de budinca de vanilie si punem pe foc, amestecand mereu pana se ingroasa, apoi adaugam zaharul si mai lasam pe foc pana se topeste , amestecand tot mereu. Luam de pe foc si adaugam galbenusurile pe rand.




       Lasam crema sa se raceasca. Dupa ce se raceste, tot moale va fi crema .
       Untul moale, la temperatura camerei il frecam spuma; in el adaugam cate o lingura, treptat din crema rece. Crema obtinuta o intindem peste blatul copt.





       Glazura : ingredientele le punem intr-o craticioara pe foc mic; amestecam mereu pana se omogenizeaza. lasam sa se raceasca, apoi intindem peste crema .


      Lasam la frigider pentru minim 3 ore sau cel mai bine de seara pana dimineata.
      Prajitura se taie cu un cutit trecut prin apa . Excelenta ! :P




     Reteta o am de la soacra mea Ani. :)

17 comentarii:

  1. Cat de bine arata! Vreau sa o fac in week-end!

    RăspundețiȘtergere
  2. Merita sa o faci ! :) Ma bucur ca iti place .

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmm numai prajituri delicioase faceti!! Am sa iau si eu o bucatica! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  4. buna arata fffffffff bine prajitura o fac si eu duminica dar am o intrebare daca nu te superi galbenusurile se pune ultima sata in crema mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, se pun ultimele, pe rand si se amesteca pana se incorporeaza bine, dar dupa ce ai luat craticioara de pe foc :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Tare buna prajiturica!!!Mmm, fur o bucatica!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. am facuto de dimineata aiesit fffffffffff buna o crema fina de nota 10

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur f mult ca ai facut prajitura !!! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca-i cu cafea sigur e de succes. Arata bine tare.

    RăspundețiȘtergere
  10. e foarte buna nici nu mai stiu de cate ori am facut prajitura...la inceput nu indrazneam sa fac prajitura de frica ca n-o sa-mi reuseasca,acu pot sa zic ca sunt experta...

    RăspundețiȘtergere