joi, 15 august 2013

Prajitura cu piscoturi


Blat cacao :
5 albusuri
150 g zahar
50 ml ulei
100 ml lapte
135 g faina
25 g cacao
1 plic praf de copt
1 lg esenta de rom
12 piscoturi



200 ml cafea indulcita pentru insiropat blatul

Crema :
100 g ciocolata alba
150 ml frisca lichida

5 galbenusuri
200 g zahar
1 lgt esenta de vanilie
300 ml lapte
30 g amidon alimentar
1 plic gelatina granulata (10 g)

300 ml frisca lichida

Decor :
ciocolata rasa

Mod de preparare :
       Blat cacao : intr-un castron, mixam spuma albusurile cu un praf de sare, adaugam apoi zaharul , mixand pana se topeste ,uleiul treptat, laptele, esenta de rom, iar la sfarsit faina amestecata cu praful de copt si pudra de cacao (incorporate cu o lingura).


       Compozitia o intindem intr-o tava (23*35 cm) tapetata cu hartie de copt, iar peste ea asezam piscoturile Le apasam putin pentru a intra in compozitie, apoi dam tava la cuptor.



       Crema : intr-o craticioara, punem ciocolata alba si 150 ml frisca lichida. Asezam pe foc mic, amestecand mereu pana se topeste ciocolata. Lasam sa se raceasca si o dam la frigider pentru 1 ora. Dupa ce o luam din frigider o mixam, pana se ingroasa putin. Gelatina o hidratam in 80 ml apa rece, timp de 10 minute, apoi o turnam peste crema obtinuta. Omogenizam si lasam deoparte.


       Galbenusurile si mixam spuma cu 200 g zahar, apoi turnam peste amidonul dizolvat in laptele rece. Punem craticioara pe foc mic, amestecand mereu, pana ce se ingroasa crema. La sfarsit adaugam esenta de vanilie si o lasam sa se raceasca.



   
               Crema de oua o amestecam cu crema de ciocolata de mai sus.



              Cele 300 ml frisca lichida le mixam spuma tare si le incorporam peste crema obtinuta mai sus.



       Asamblare : blat cacao insiropat cu cafea indulcita rece- crema .


       Crema este putin moale, dar dupa ce sta la frigider pentru minim 3 ore se intareste. Deasupra radem ciocolata sau decoram cu bilute de ciocolata.


       Taiem si servim.



       Am gasit reteta in revista Practic in bucatarie nr.3/2013-din 14 februarie.



Delicioasa ! :) Spor la incercat reteta !
     

9 comentarii:

  1. E foarte usor de facut si cred ca este si foarte buna! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte ispititoare si aratoasa prajitura!

    RăspundețiȘtergere
  3. Seamana izbitor cu o prajitura a mea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum am observat, ca este identica... Eu am gasit reteta intr-o revista, mi-a placut cum arata si am facut-o :)

      Ștergere
  4. M-am indragostit de dulciurile tale!!!!! Oare imi ajunge o viata de om sa le incerc pe toate?
    Felicitari pentru munca depusa, multumesc pentru timpul pe care il imparti cu noi :D

    RăspundețiȘtergere